Tento týden dostala v hodině dějepisu třída 2.O zvláštní úkol: zamyslet se, jak se během času změnila povolání, která lidé vykonávali. Nejprve přišly na řadu středověké cechy, jejich pravidla a symboly. Poté vznikly ve dvojicích nová cechovní znamení - pro zaměstnání a práce, které naši předkové nemohli znát. Zde je jejich výčet:
"Bylo těžké najít povolání podle našich představ. Vybrali jsme si podle každodenní dopravy do školy," říkají Amálie a Eliška. "Na jednom z obrázků můžeme vidět, jak návrhářka kreslí návrhy," povídají Klára a Sofie. "Tohle téma jsme si vybrali, protože oba jsme oba vášnivými hráči videoher," říká za dvojici Marek. A vy můžete zkusit hádat, který obrázek zachycuje dané povolání...
Také v letošním roce se naše gymnázium zapojilo do dějepisného projektu Příběhy našich sousedů, který mapuje životní osudy lidí spjatých s regionem.
Školní tým ze třídy 5. O, jehož členy byli Jakub KŘOVÁČEK, Daniel NOVÁK, Tereza STAŇKOVÁ, Oleksandra SAVČUK a Simona ČERNÁ, zpracoval život pana Milana Klipce, nejen zakladatele pěveckého sboru Paprsek.
Výsledek své půlroční práce, kdy museli nahrát vzpomínky pamětníka, sesbírat a utřídit obrazový a zvukový materiál, podstoupit školení historické i animační, připravit scénáře výstupů, studenti shrnuli do videoreportáže, již společně s prezentací a živě zazpívanou písní složenou pamětníkem představili na závěrečné projekci, za což sklidili zasloužený potlesk.
Děkujeme za vynikající reprezentaci školy.